09113281607
تهران

انتخاب رنگ پارکت یا لمینیت آپارتمان های کوچک

سوال دکوراسیونی شما:

من در آپارتمانی 70 متری زندگی می‌کنم و می‌خواهم کف نشیمن و اتاق ها را پارکت کنم اما درباره انتخاب رنگ پارکت شک دارم.

رنگ پارکت یا لمینت

پاسخ مشاور دکورکوچ :

پارکت به عنوان کف پوش منزل ، به دلیل پوشش فضای زیادی از محیط، بر دکوراسیون خانه  بسیار تاثیر گذار خواهد بود، اگر فضای کوچکی در اختیار دارید، نگران نباشید تنها کافیست قبل از انتخاب رنگ پارکت، لمینت یا کفپوش مناسب به نکاتی توجه کنید و به سوالات زیر پاسخ دهید :

  • میزان نور ورودی به خانه شما چقدر هست؟
  • مبلمان اصلی، پرده، فرش و رنگ مبلمان خانه چه رنگ و طرحی دارند؟
  • کابینت‌ها چه رنگی هستند؟
  • رنگ و طرح دیوارهای منزل یا کاغذ دیواری‌ها چیست؟

این موارد راهنمایی اصولی برای انتخاب رنگ پارکت یا لمینت برای خانه‌هایی با متراژ کم هستند برای درک بهتر هر کدام از موارد را بیشتر توضیح می‌دهم با دکورکوچ همراه باشید…

از آنجایی که نور بر رنگ سطوح اثرگذار است باید بدانید در فضاهایی که تنها  از یک طرف نور می‌گیرند یا  پلان خانه دارای شکستگی‌هایی است که جلوی ورود نور را می‌گیرد انتخاب سطوح تیره می‌تواند فضا را تیره‌تر، تاریک تر و دلگیرتر نشان دهد به خصوص اگر فضا کوچک باشد. این تاثیر منفی بسیار بیشتر است پس پیشنهاد من این است که در فضاهای کوچک از رنگ‌های روشن برای پارکت یا لمینت ( تنالیته های رنگی سمت راست در تصویر بالا)استفاده کنید.

نمونه از رنگ پارکت روشندر انتخاب رنگ از بین رنگ‌های کالیته موجود می‌توانید تم رنگ به کار رفته در مبلمان را در نظر بگیرید برای مثال رنگ چوب مبلمان یا میز غذاخوری حتی رنگ و تنالیته رنگی پارچه‌های به کار رفته در دکوراسیون از پارچه‌های رومبلی یا پرده را در نظر بگیرید.

پارکت با رنگ تیره

اگر چوب‌های  سفید رنگ دارید می‌توانید از تم سفید کمک بگیرید و یا با دستی بازتر رنگ‌ها را انتخاب کنید زیرا رنگ سفید مانند بومی سفید در دکوراسیون عمل می‌کند اما اگر چوب‌های روشن دارید و قصد تعویض مبلمان را ندارید می‌توانید از همان تنالیته پیروی کنید.

پارکت در فضای کوچک

اگر چوب‌های تیره در اقلام بزرگ مانند مبل و یا در سطوح وسیع دکوراسیون دارید از همان رنگ در تم‌های روشن‌تر نیز می‌توانید در فضاهای کوچک کمک بگیرید. به طوری کلی، در فضاهای کوچک رنگ روشن، محیط را بزرگتر نشان می‌دهد بنابراین کف منزل که یکی بخش بزرگی از فضا را به خود اختصاص می‌دهد انتخاب رنگ پارکت در آن دارای اهمیت زیادی خواهد بود.

رنگ پارکت تیره

فراموش نکنید علاوه بر مبلمان که اقلام بزرگ و تعیین کننده‌ای در دکوراسیون هستند. بصورت ویژه نیز در فضاهای کوچک دکوراسیون آشپزخانه و رنگ کابینت‌ها برای تعیین رنگ پارکت یا لمینت می‌توانند بسیار مهم باشند لازم نیست دقیقا همرنگ ولی بهتر است از یک تنالیته مشترک پیروی کنند.

لمینت با رنگ روشن

در غیر این صورت ممکن است مانند تصویر زیر عدم هماهنگی ایجاد شود:

ناهماهنگی در رنگ پارکت

رنگ و طرح دیوارهای منزل یا کاغذ دیواری نیز مورد بسیار مهمی برای انتخاب رنگ کفپوش محسوب می‌شود زیرا رنگ سطوح بزرگی چون دیوارها بر دکوراسیون و میزان روشنی و تیرگی و حتی بزرگ یا کوچک نشان دادن فضا بسیار اثرگذار هستند پس اگر سطوح دیواری تیره دارید حتما کفپوش‌های روشن‌تر استفاده کنید تا فضا را پر نورتر و بزرگتر نشان دهید. مقاله‌ای در مورد ست کردن رنگ دیوار با پارکت را مطالعه نمایید.

پترن کاغذدیواری‌ها در خانه‌های با متراژ کوچک نیز نباید دارای طرح‌های شلوغ باشند و باید سعی کنید وحدتی کلی بین همه فضاهای موجود در کنار هم ایجاد کنید تا در نهایت دکوراسیون خانه ای جذاب داشته باشید.

امیدوارم با راهنمایی این مقاله بتوانید رنگ مناسب برای پارکت فضای منزل خود را انتخاب کنید و فضای زندگی دلنشینی را فراهم نمایید، ما در دکورکوچ همراه شما هستیم و می‌توانید سوالات خود را از طریق کامنت یا گروه تلگرامی با ما در میان بگذارید. درصورتی که نیاز دارید فضای منزل شما به صورت  تخصصی مورد بررسی قرار گیرد از طریق مشاوره آنلاین دکوراسیون دکورکوچ اقدام نمایید.

 

منبع : تحریریه دکورکوچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *