09113281607
تهران

بهترین دکوراسیون برای منزلم کدام است؟

زیبایی چیست؟ آیا این مفهوم در همه یکسان است و یا مفهومی کاملا نسبی محسوب می شود؟ درباره زیبایی در طراحی داخلی  و بهترین دکوراسیون می توان گفت زمانی پیام دریافت شده از فضای داخلی و دیزاین کلی مکانی برای کاربر زیبا خواهد بود که به میزانی قابل توجه برای سطح فکری و ایده های بصری هر فرد دارای تمایز، ابداع و نوآوری باشد در واقع مفهوم زیبایی در گذر زمان با تنوع سبک ها متغیر گشته و این موضوع سندی بر نسبیت زیبایی محسوب می شود در وبسایت و مشاوره های تخصصی رایگان   بارها این سوال پرسیده شده که بهترین رنگ، زیباترین سبک و یا شیک ترین مدل چیدمان برای حوزه های مختلف منزلم کدام است؟  اگر این سوال برای شما هم پیش آمده با دکورکوچ در ادامه همراه باشید….

برای پاسخگویی به این سوال باید بدانید که دریافت زیبایی در ذهن افراد به طرق مختلف شکل می گیرد:

نوع اول- نظم

نوعی از زیبایی است که با هماهنگی و توازن و با ویژگی های ناخودآگاهی همچون نظم و ترتیب و توازن و تناسب،  ببیننده را جذب می کند.در واقع پیام های قاعده مند اصولا جذابیتی برای بیینده در تعریف مکانی زیبا ارائه می دهند.

نوع دوم- سوپر نشانه ها

سوپر نشانه ها در واقع شامل اطلاعات زیبایی شناسی بالاتری هستند که در حافظه کوتاه مدت نقش می بنند زیارا دارای داده های فراترو خارج از محدوده ظرفیت برای مغز هستند.

نوع سوم-محرک های خارجی

این نوع بخش هایی از مغز هستند که  می توانند به محرک های خارجی  بدون دخالت ضمیر ناخودآگاه واکنش نشان دهند مانند دکورها و تزئینات در برخی بناهای باروک که دریافت این نوع زیبایی تحت تاثیر گیرنده و موقعیت او می باشد.

فراموش نکنید به دلیل جنبه های اجتماعی، روحی و روانی افراد میزان و نوع دریافت های زیبایی و درک فضایی افراد متفاوت است  و به مواردی چون آگاهی، شناخت و پیش زمینه های دانش معماری و طراحی و یا روند تاریخی مکان ها بر می گردد به طور مثال برای فردی که قوانین دکوراسیون را می داند زیبایی، تعریف متفاوتی نسبت به فردی بدون دانش در این زمینه دارد و انتخاب های متفاوت تری را رقم میزند.

همینطور ساختار شخصیتی به طور مستقیم بر دریافت زیباشناسی  تاثیر گذار است درونگرایی، برونگرایی و طرح هیجانی افراد  به شکل دهی دریافت ها کمک کرده و می تواند منجر به دریافتی متفاوت در هر فرد گردد.

طرح های فرهنگی و تناسبات با مد و سبک های رایج و به روز نیز بر دریافت ها اثر می گذارد  به همین دلیل است که با گذر زمان معانی سبک ها تغییر یافته و تصویر ذهنی افراد از سبک های رایج زیباتر گشته است در صورتیکه همان سبک در منطقه ای با فرهنگ و شرایط جغرافیایی متفاوت می تواند متغیر باشد.

پس در پاسخ به سوال کاربران برای انتخاب بهترین دکوراسیون  باید گفت به دلایل گفته شده معنی کلمه زیبا در افراد متفاوت است و طرح و سبک واحدی برای زیبایی به عنوان فرمولی یکسان وجود ندارد بنابراین برای بالا بردن کیفیت دریافت های زیبایی یک فضا و انتخاب های متناسب بهتر است دانش کافی کسب کنید ایده های جدید و الهام بخش و تصاویر بیشتری مشاهده کنید تا حوزه دریافت های وسیع تری را برای مغز خود ایجاد کرده و آگاهانه طبق خصوصیات فرهنگی و روانشناختی خود دکوراسیون را چیدمان نمایید  تا فضا علاوه بر زیبایی نسبی متناسب با هویت شما دارای معیارهای مطابق با دانش نیز باشد. برای مثال آگاهی از سبک ها باعث می شود عناصر را به اشتباه از سبک های متفاوت باهم تلفیق نکنید و در نتیجه فضا منسجم تر و زیباتر چیدمان شود و یا برای فضاهای کوچک اگاهی از ترفندهای دکوراسیونی مانع از خرید مبلمان کلاسیک و بزرگ  برای چنین فضایی میگردد و اگر چنین دکوراسیونی را در فضایی مشاهده کنید دیگر برایتان زیبا تلقی نمی شود. ما در دکور کوچ از طریق مشاوره دکوراسیون داخلی با آموزش می توانیم مشکلات و موانع موجود را از سر راه شما بر داریم.

اما برای افزایش کارایی و قدرت تشخیص بایستی داده های مغزی و حوزه اطلاعات را چگونه گسترش داد؟

وبسایت های اینترتی ،کتاب ها ،مقالات، و ترفندهای دکوراسیونی ومشاوره با متخصصین این حوزه برای آگاهی بیشتر شما را یاری میکنند اما درنهایت، تشخیص و انتخاب مفهومی که برای سلیقه شما زیبا نامیده می شود به عهده خود شما و مطابق با هویت شماست هیچ قانونی وجود ندارد که رنگ زرد زیباتر از قرمز است و یا مبل راحتی انتخاب بهتری از مبل کلاسیک است یا بالعکس البته تا زمانی که با مبانی دکوراسیون و قوانین اصولی آن و سلیقه و سبک زندگی شما هماهنگ باشد.

تحریریه دکورکوچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *