09113281607
تهران

من خوش سلیقه هستم چرا مشاوره دکوراسیون؟

سوال شما:

من خوش سلیقه  هستم همیشه خودم منزلم رو دکور کردم و همه تعریف می کنند!  تازگی درچندتا کانال و پیج های اینستاگرام عضو هستم که اطلاعات خوبی یاد گرفتم! پس فکر می کنم نیازی به هزینه کردن برای مشاور دکوراسیون نیست خودم با خلاقیت و سلیقه خوبم انجامش میدم! چرا  از مشاور و مربی دکوراسیون  استفاده کنم و هزینه کنم!

جواب من:

اگه خیلی ساده بخوام توضیح بدم طراحی ودکوراسیون داخلی هم مثل خیلی از موارد دیگه  موضوعیه که تا دانشش رو کسب نکنیم متوجه دنیای گسترده و واقعیش نمیشیم در واقع ما وقتی از چیزی بی اطلاعیم  یا دانش محدودی داریم فکر میکنیم دنیای موجوده اون همینقدره در حد اطلاعاتی که خودمون داریم! اما با بیشتر شدن اگاهیمون  کم کم چیزای بیشتری میبینیم و با فلسفه واقعی و حوزه های موجود هر چیزی بیشتر آشنا میشیم !دکوراسیون هم همینطوره سلیقه و زیبایی شناسی قطعا  خیلی مهمه ولی اصول دکوراسیون و دانش تخصصی اون چیزیه که تفاوت یه دکور زیبا که خودتون دکور کردید رو با یه منزل که توسط متخصص دیزاین شده مشخص میکنه!

ممکنه فضایی از نظر شما زیبا و کاربردی به نظر برسه اما ایراداتی داشته باشه که از نظر روحی و جسمی به مرور و ناخوداگاه روی سلامت اثر بگذاره  همینطور میتونه راه حلی رو هنرمندانه در فضاتون بگنجونه که l ممکنه بر اثر تجربه بدست امده و به ذهن شما نرسه! ممکنه در فضاها از رنگ هایی استفاده کنیدکه دوسشون دارید اما نتیجه بدی رو سلامتیتون داره یا  ممکنه با چیدمان، زیبایی رو فدای عملکرد کرده باشین یا بالعکس ! ممکنه سبک ها رو به نحوی اشتباه با هم ترکیب کرده باشین! یا ممکنه استرسی در فضا احساس کنید و افسرده شده باشین که ندونین دلیلش چیه!

جدا از این ها مشاور دکوراسیون به شما کمک میکنه خریدای بهتر اصولی تر داشته باشین و بعدا پشیمون نشین و خودتون رو سرزنش نکنین و یا توی عمل انجام شده قرار بگیرین که دیگه نمیتونم هزینه بیشتری بکنم پس مجبورم بقیه دکور رو هم با مبل اشتباهی که خریدم ست کنم! ضمن اینکه چون معمار و متخصص با افراد و فروشگاه های دکوراسیون در ارتباطه با شناخت بهتر بهتون میگه کدوم فروشگاه یا مبلمان و یا متریالی براتون مناسب تره  که البته  برای خرید از همون فروشگاه ها  قطعا بدون ارتباط با مشاور  باید هزینه های بالاتری رو بپردازید !  این یعنی صرفه جویی در زمان و هزینه ها و داشتن انتخاب بهتر  بدون اینکه بین اینهمه گزینه موجود در بازار گیر کنید!

یادتون باشه توی دنیای اینترنت محور امروز برای هر سوالی همه افراد سعی میکنند  با سرچ گوگل پاسخ هایی و راه هایی پیدا کنن ! کسی بدون آگاهی کاری رو انجام نمیده! یا با فالو کردن پیج هایی در اینستاگرام که بهشون علاقه دارید میتونید اطلاعات خوبی بدست بیارید یا با گوگل کردن و عضویت در گروه های تلگرامی آموزشی یا حتی دیدن ایده های پینترستی! این هدیه  و امکانات خوبیه که امروزه افراد دارن! پس چطور برای بدست آوردن سلامتی  باز هم پیش دکتر میریم؟یا چطور میشه که وکیلی رو برای کارای حقوقی انتخاب میکنیم و به اطلاعات پزشکی و حقوقی اینترنتی یا دانش  اکتسابی خودمون اکتفا نمیکنیم! اما برای دیزاین منزل فکر میکنیم صرفا چند مورد که یادگرفتیم و هنر و سلیقه شخصی کافی هست؟

این  نشونه فرهنگ غلطیه که  بین مردم جا افتاده! شاید هم نتیجه رشد روز افزون متخصصان و مشاورهای قلابی هست که صرفا بدون دانش و تحصیلات کافی برای پول دراوردن  از علاقه مندان سو استفاده کردند! ولی در کشورهای پیشرفته از متخصصین برای این حوزه استفاده میشه چون به اهمیتش پی برده شده  و اثراتش روی سلامت جسم و روح افراد دیده شده و خانواده ها هزینه هایی زیادی رو برای این موضوع می پردازند و نقش مشاور  براشون مهم و تخصصیه!

پس  اگر اینطوری نگاه کنیدمشاوره دکوراسیون و کمک گرفتن از یک طراح هزینه اضافی نیست و میتونه حالتون رو  بهتر کنه ارتباطاتتون رو در خونه بهتر کنه و کاری کنه که خونرو بیشتر دوست داشته باشین و به سلامتتون کمک میکنه و از هزینه اشتباه جلوگیری میکنه! فراموش نکنید خیلی افراد  در انتخاب های دکوراسیون مخصوصا چیدمان خانه اول دچار تردید میشن و این به دلیل انتخاب از بین گزینه های خیلی زیاد هست که مشاور به شما در محدودتر کردن انتخاب ها و انتخاب مختص به سبم سلیقه و لایف استایل شما کمک میکنه!

پیشنهاد من اینه که واقعا از متخصصین مجرب کمک بگیرید به جای دکوراتورها  از معماران و طراحان داخلی که تحصیلات آکادمیک دارن و  در زمینه دکوراسیون هم کار میکنند  واطلاعات کاملتری بهتون میدن و از دانش بیشتری و طیف گسترده تری اطلاع دارند استفاده کنید!  اگر قبلا تجربه بدی دارید مشاوره رو زیر سوال نبرید بار دیگه شخص بهتری رو انتخاب کنید و اگر تجربش نکردید یکبار حتما اینکارو برای سلامت خود و خانوادتون و بهتر شدن حالتون انجام بدین!

ضمن اینکه مربی و طراح دکوراسیون حتما سلیقه شمارو در درجه اول اهمیت قرار میده و متناسب با اون پیش میره و اگر خودتون شخصی با سلیقه هستید از بقیه افراد یک قدم بزرگ جلویید  چون  اصولی و قوانین دکوراسیون که مشاور بهتون میگه رو می تونید هنرمندانه تر کنار هم بچینید و تنوع بیشتری ایجاد کنید اینطوری دانش طراح  و سلیقه شخصی شما مثل یه داروی تقویتی موثرتر برای دکور منزلتون عمل میکنه!

سوال دکوراسیون خود را از من بپرسید!

—————————————————————————————————————————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *