09113281607
تهران

مشاوره انتخاب پرده در دکوراسیون خانه

سوال شما: نکات خرید و انتخاب پرده و اینکه پرده مناسب برای خانه ای که طول دیوار زیاد اما ارتفاعش کم است بهتر است چطور باشد؟یکدست یا دو تکه؟

 جواب دکورکوچ:

پرده ها در دکوراسیون خانه و  هر اتاقی نقش قابل توجهی ایفا می کنند و می توانند تغییرات چشمگیری در ظاهر اتاق ایجاد کننددر بازار برای انتخاب پرده  با گزینه های بسیار زیادی از رنگ ها، پارچه ها و سبک ها مواجه می شوید به همین دلیل انتخاب می تواند کمی سخت به نظر برسد وسبب شود افراد زیادی برای مشاوره انتخاب پرده به دکورکوچ مراجعه کنند از این نظر سعی کردم تا اصول کلی درباره ی رنگ، طرح، اندازه و انواع مدل های پرده ها را مطرح کنم …

سبک دکوراسیون

درانتخاب پرده در درجه اول بسیار مهم است که به  سبک  دکوراسیون خانه و  اتاق مورد نظر توجه کنید  پرده های ساده تر  به صورت یک تکه یا به صورت دو تکه در دو طرف پنجره  انتخاب های بسیار خوبی برای  سبک های مدرن هستند که بسته به محرمیت و میزان نور ورودی میتوانید درباره ضخامت ان ها با توجه به علایق و سبک زندگی خود  تصمیم بگیرید  این نوع پرده های معمولی و ساده می توانند تک رنگ یا به صورت ترکیبی از دو رنگ حتی طرحدار انتخاب شوند.

اگر دکوراسیون مدرن  و ساده دارید برای مثال در دکوراسیون نشیمن یا اتاق  خواب ها و در فضاهای خلوت با مبلمان ظریف تر می توانید پرده های طرحدار را استفاده کنید اما اگر فضایی شلوغ دارید طرح های ریز و کم رنگ  یا به کلی پارچه تک رنگ انتخاب بهتری است.

و اما در دکوراسیون به سبک کلاسیک از انجا که جزئیات بیشتری به کار می رود و مبلمان کلاسیک فضای بزرگتری را ایفا می کنند می توانید از پرده ای در خور فضای رسمی تر و با سبک دکوراسیون کلاسیک استفاده کنید برای مثال از  مدل پرده های لبه حاشیه دار، پنلی، کتیبه ای، والان دار و …..

بسته به شلوغی فضا و سلیقه در سبک های کلاسیک  اگر فضای بسیار  شلوغ با مبلمان طلاکوب یا کنده کاری شده دارید یا تعداد اقلام و تعداد مبلمان برای اتاق زیاد است پارچه های رسمی  ولی ساده را انتخاب کنید.

نوع- طرح و رنگ پارچه

بعد از انتخاب بر اساس سبک  همانطور که گفته شد  میتوانید  برای انتخاب رنگ پرده از رنگ های موجود در دکوراسیون ایده بگیرید و اگر فضای کوچکی دارید رنگ های روشن و سفید حریر ساده را انتخاب کنید.

پارچه های ابریشمی ، مخمل ها و ساتن  مناسب فضاهای رسمی مانند اتاق پذیرایی و پارچه های کتان و ترکیب های مختلف نایلونی از این جهت که به راحتی قابل شست و شو هستند گزینه های کاربردی تری برای نشیمن یا اتاق خواب ها به شمار می آیند.

بهتر است در دیوارهای  دارای کاغذ دیواری های طرح دار از پرده های ساده بدون طرح استفاده کنید.

در فضاهای سنتی طرح های مطابق  مانند طرح های اسلیمی یا بته جقه  و در فضاهای مدرن بهتر است پارچه هایی ساده یا دارای طرح های آزاد خطی یا هندسی را مورد استفاده قرار دهیدجالب است بدانید نوع انتخاب  خطوط بر دکوراسیون بسیار موثر است اگر پرده شما راه راه های افقی تکرار شونده داشته باشد فضا عریض تر و اگر راه راه های عمودی داشته باشد فضا بلندتر به نظر می رسد.

ضخامت پارچه پرده ای

ضخامت پارچه را می توانید بسته به میزان نور ورودی، میزان محرمیت مورد نظر بسته به اینکه تا چه حد اتاق مشرف به فضای بیرونی است  و همینطور  برای حفظ دمای اتاق ها در فصول سرد و یا مانع تابش بیش از حد گرما به درون استفاده کرد البته ضخامت میتواند در یک لایه یا به صورت پرده ی دارای آستری یا  به صورت چند لایه مورد استفاده قرار گیرد.

ارتفاع، عرض و ابعاد صحیح پرده

در انتخاب اندازه پرده همیشه باید حداقل دو برابر عرض پنجره را در نظر بگیرید و اگر از پرده های آماده استفاده می کنید به ابعاد آن دقت نمایید.

طول دقیق موردنیاز برای یک پرده به سبکی که برای آن انتخاب می کنید بستگی دارد. در اندازه گیری قد پرده همیشه در قسمتی که گیره پرده قرار می گیرد متراژی اضافه تر در نظر بگیرید.

پرده های بلندتر در امتداد زمین بسیار مدرن به نظر می رسند در اتاق هایی که دکوراسیون کلاسیک دارید میتواند این اندازه کمی بلندتر باشد تا روی زمین بیفتد.

بهتر است حتی اگر پنجره های قدی هم ندارید (به استثنای مواردی خاص مانند آشپزخانه) اصلا ارتفاع پرده را کوتاه در نظر نگیرید ارتفاع کوتاه پرده  سبب می شود تا فضا کوتاهتر و نا متناسب به نظر برسد.

ضروری است که میل پرده را در جای مناسبی نسبت به فریم پنجره قرار دهید میله ای که خیلی نزدیک به پنجره باشد، می تواند فضا را کوچکتر از ابعاد واقعی نشان دهد اگر آن را چند سانتی متر بالاتر از پنجره قرار دهید اتاق خود را به صورت بصری بلندتر جلوه گر می کنید. همچنین انتخاب یک میله پرده ای که از پنجره شما گسترده تر است ضروری است زیرا اجازه حرکت پرده به کنار و نمود فضایی بزرگتر را سبب می شود. برای انتخاب جای مناسب لازم است میله ۲۰-۳۰ سانتی مترطولانی تر از عرض پنجره و ۱۰-۱۵ سانتی متر در بالای قاب پنجره نصب شود.

جمع بندی:

اگرچه با ارسال تصویر دکوراسیون  و ابعاد دقیق و محل استفاده پرده  میتوانستم دقیقتر پاسخ بدهم زیرا  در سوال شما مشخص نیست تنها  طول دیوار زیاد است و یا با عرض زیاد پنجره ها نیز تلفیق شده است.

اما  در پاسخ کلی به سوال شما می توان گفت:

پیشنهاد میکنم به دلایل گفته شده از پرده بلند تا روی زمین با قرار گیری میل پرده  از سقف استفاده کنید تا ارتفاع بیشتر به نظر برسد و چون ارتفاع فضا کم هست پارچه های روشن و ساده یا همانطور که در متن گفته شد از طرح هایی مانند راه راه عمودی که به بلندتر شدن و ایجاد خطای دید کمک می کند را انتخاب کنید  اگر در رنگ پرده دقت کنید و رنگ ها تیره و خیلی دارای تضاد  نباشد  بسته به عرض پنجره میتواند هم یکدست و هم پرده دو یا سه تیکه هم استفاده شود برای انتخاب بهتر  سبک و مبلمان موجود را در نظر بگیرید که سادگی و یکدستی پرده برای فضا و سبک دکوراسیون خانه شما  مناسب است یا  نیاز است تا جلوه یا رنگ  بیشتری از طریق پرده وارد فضا کنید.

نکته دیگر  اگر پنجره عریضی دارید و قصد انتخاب پرده برای آن را دارید برای استفاده راحت تر و شست و شوی آسانتر  همینطور نوردهی به قسمت خاصی از خانه چندتکه بودن میتواند موثر باشد برای مثال می توانید لایه زیرین را حریر یکدست و پارچه رویی را دو یا سه تکه در نظر بگیرید.

در صورتی که طول دیوار زیاد اما پنجره عریض نیست  و در قسمت میانی واقع شده میتوانید با توجه به نکات گفته شده تصمیم بگیرید.

 

امیدوارم ازسوال و جواب دکوراسیونی دکورکوچ بهره برده باشید چنانچه به اطلاعات بیشتری درباره انتخاب پرده  و مشاوره انتخاب پرده برای دکوراسیون منزل احتیاج دارید برای ثبت نوبت مشاوره دکوراسیون از طریق راه های ارتباطی در وبسایت در تماس باشید….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *