09113281607
تهران

5 قدم اصلی برای تغییر دکوراسیون داخلی

طراحان داخلی با دیدگاه گسترده و دانش کافی به رنگ و سبک ها حتی می توانند کوچکترین پروژه ها را برجسته و زیبا جلوه دهند. اگرچه کمک گرفتن از کارشناسان ایده ای موثر برای  تغییرات متناسب و متعادل برای شماست اما اگر چنین  بودجه و یا امکانی را ندارید می توانید هنگام برخورد با یک پروژه برای مثال خانه خود ، با ترفندهایی مهارتهای طراحی خود را ارتقا دهید و با تسلط بر فرایند چیدمان و دکوراسیون داخلی خانه می توانید از استخدام یک طراح صرف نظر و به نحوی هوشمندانه و مطابق با اصول تغییرات را شروع کنید. با این پنج قدم ، اصولی  تغییر دکوراسیون را آغاز نمایید .

اگرچه ایده های خلاقانه و تصاویر طراحی داخلی فضاها توسط طراحان داخلی حرفه ای  به صورت آنلاین راهی عالی برای الهام گرفتن است ، اما تقلید بدون آگاهی کاری اشتباه است زیرا  دکوراسیون  فرمولی واحد برای اجرا ندارد و بسته به ابعاد، سبک، سلیقه و حتی سبک زندگی افراد می تواند راهکارهای متفاوتی را ارائه دهد در ادامه با  5 قدم اولیه که در پروژه ها طراحان داخلی حرفه ای به کار می برند همراه باشید.

هدف خود را مشخص کنید!

یک طراح داخلی خوب بیش از هر چیز شنونده خوبی است. طراحان برای ایجاد هدف نهایی برای هر پروژه به  خواسته های صاحبان خانه گوش می دهند ، بنابراین مدتی را صرف پاسخ دادن به سؤالات خود کنید. اگر می خواهید آشپزخانه خود را مجدداً بازسازی کنید ، با طرح این سؤال شروع کنید که هدف کلی از نوسازی چیست؟

شاید شما می خواهید این فضا جذابیت بیشتری داشته باشد ، یا شاید می خواهید مکانی روشن تر برای پخت و پز یا فضای کاری بزرگتری داشته باشید.

با تعیین هدف نهایی خود می توانید شروع به برنامه ریزی فرایند طراحی داخلی خود کنید. انجام این کار شانس شما را برای همسو قرار دادن کلیه اطلاعات و منابع الهام بخش مرتبط یاری می رساند و از سردرگمی و غرق شدن در دنیای نامحدود ایده ها شما رانجات می دهد.

استفاده از صفحه ایده ها یا moodboard

مودبرد صفحه یک کلاژ فیزیکی یا دیجیتالی ایده است که معمولا در زمینه هایی مانند طراحی داخلی، مد و طراحی گرافیک مورد استفاده قرار می گیرد.

شروع فرایند طراحی با جمع آوری ایده ها می تواند بسیار مفید و کمک کننده باشد از این رو بسیاری از طراحان داخلی در پروسه طراحی و دکوراسیون داخلی از آن استفاده می کنند مرحله درست کردن این صفحه بایستی، قبل از شروع ،خرید یا تعویض هر چیزی صورت گیرد برای شروع تنها به یک صفحه یا مقوای سفید یا تخته نیاز دارید می توانید در زمان های مختلف نمونه تکه های پارچه و بافت های گوناگون یا ایده های الهام بخش و مورد علاقه خود را  البته با توجه به هدف معینی از وبسایت ها یا مجله ها  و یا فروشگا ه ها جمع آوری کنید هر عنصر بصری که به نوعی برایتان الهام بخش بوده اضافه کنید سبک های دکوراسیونی مورد علاقه ، رنگها و فونتها و چیدمان های مورد علاقه یا متناسب با فضا را روی تخته بچسبانید یا به صورت دیجیتالی کنار هم قرار دهید.

این مجموعه پیش از خرید وسایل و مبلمان می تواند کمکی برای مجسم ساختن فضا برایتان محسوب شود به نحوی که گزینه های موجود و جلوه های آن ها را کنار هم مشاهده کنید، حتی می توانید از رنگ هایی که بیشتر تمایل به استفاده دارید در نمونه ای با ابعاد بزرگتر و رنگ های دیگر را کوچکتر برای نزدیک شدن به واقعیت و تجسم بهتر کمک بگیرید  اما به یاد داشته باشید این صفحه جادویی تنها برای بررسی هم نشینی رنگ ها و بافت ها در کنار هم نیست بلکه به اندازه و مقیاس کاربردی رنگ ها و پترن ها و یا بافت ها نیز دقت کنید همینطور در پشت صفحه ایده هایتان ادرس فروشگاه ها و یا لیست خرید مورد نیازتان به همراه قیمت ها را یادداشت کنید این تابلو مانند راهنمایی کم کم شما راه به مقصد نزدیک می کند و در نهایت بعد از  تصمیم گیری و نتیجه گیری از منابع موجود و مطمئن شدن از هارمونی و تناسب اقدام به خرید و یا ایجاد تغییرات نمایید.

Mood board به شما کمک می کند تا فضای خود را تعریف کنید و به عنوان یک نقطه پرش برای پروژه خود استفاده کنید. اگر به بیش از یک سبک طراحی گرایش دارید چند صفحه ایده تهیه کنید با یکدیگر مقایسه و در نهایت انتخاب کنید.

استفاده از قانون ۶۰-۳۰-۱۰ :

برای عدم زیاده روی در رنگ ها و یا انتخاب نامناسب ترکیب های رنگی بهترین کار استفاده از قانون ۶۰-۳۰-۱۰می باشد. این قانون به این معنی است که در دکوراسیون بهتر است ۶۰٪ از رنگ های اصلی پالت یا رنگ انتخابی به عنوان رنگ اصلی، ۳۰٪ از رنگ  های فرعی و ۱۰٪ از رنگ های تاکیدی برای ایجاد ریتم در فضا استفاده شود.

برای دکوراسیون مناسب بین رنگ ها ، بافت ها و تم های به کار رفته بایستی انسجام وجود داشته باشد طراحان حرفه ای به طور معمول از این قاعده استفاده می کنند و از این طریق  با ترکیب نمودن بافت و یا تم دلخواه به این ترکیب به نحوی هوشمندانه از  عدم سنخیت یا هرج و مرج در دکوراسیون می پرهیزید. فراموش نکنید برای استفاده از این قانون بایستی دایره رنگ را بشناسید و با رنگ های اصلی-فرعی و یا تاکیدی آشنا باشید.

بعد از به کارگیری رنگ ها طبق مراحل گفته شده برای ایجاد تعادل در فضا می توانید از تکرار رنگ ها به طور مساوی در اتاق و در حداقل ۳ مکان استفاده کنید.

سبک شخصی و هویت بخشی به منزل

چهارمین قدم برای  تبدیل شدن به دکوراتور منزل خود این موضوع است که فراموش نکنید طراحی  دکوراسیون داخلی باید نشان از هویت و سبک زندگی شما باشد  و در واقع درباره شما چیزی  را به مخاطب انتقال دهد یک طراح داخلی احتمالاً از شما در مورد سبک شخصی شما سؤال می کند ، بنابراین برای  تغییرات  به سبک زندگی و  علاقه مندی های خود یا افراد خانواده توجه کنید و یا از ان ها کمک بگیرید ممکن است به سفر علاقه داشته باشید و تمایل به نمایش یادگاریهایتان در خانه داشته باشید و یا حیوان خانگی شما سبک خاصی از دکوراسیون را برایتان  محدود کند یا صندلی کلاسیک که از گذشته از مادربزرگ به جای مانده به هویت بخشی فضای شما کمک نماید در هرحال  این عناصر معرف شما هستند و قطعا در گیرایی فضا برای دیگران و شناخت شما و همچنین تمایل به ماندن در فضا و ایجاد دلبستگی برای خود شما بسیار موثر هستند.

سبک های دکوراسیون را بشناسید و سازماندهی فضایی را آغاز کنید!

پنجمین مرحله سازماندهی فضایی و انتخاب سبک برای دکوراسیون است  بهتر است عناصری که باید خریداری، حفظ و یا حذف  کنید را در نظر بگیرید و با عناصر موجود به خصوص در کمبود بودجه تصمیم گیری کنید  از مبلمان درشت شروع کنید  و برای تکمیل فضا از المان های دکوری برای گرمتر شدن و هویت بخشی استفاده کنید.

برای علاقه مندی به یک قلم دکوری به سبک متفاوت  کل سبک را با توجه به آن تغییر ندهید و از کل به جز حرکت کنید در این میان می توانید از سبک های تلفیقی با احتیاط استفاده کنید.

از دیگر نکات مهم، توجه به این موضوع است که عملکرد را در اولویت قرار دهید زیرا خانه بایستی مکانی امن و راحت برای ایجاد آسایش باشد سپس زیبایی و آراستگی در احساسات شماموثر هستند بنابراین سبک دکوراسیون و مبلمان را  براساس راحتی ، نیازهای ضروری و سبک زندگی خود انتخاب کنید.

در آخر می توان گفت  برای چیدمان منزل عجله نکنید اگر برای اولین خانه خود به مبلمان و دکوراسیون نیاز دارید  با اصول اولیه بالا شروع کنید و اجازه دهید به مرور و با گذر زمان فضا و نیازمندی های حرکت و  با فعالیت در فضا ،شما را هدایت کند از  اینکه همه خانه را همزمان چیدمان و دکور کنید بپرهیزید و اگر انجام اصول اولیه اینکار برای شما دشوار است می توانید از متخصصین کمک بگیرید زیرا هزینه اشتباهات و خرید مبلمانی که بعدها دوستشان ندارید و یا باهم هماهنگ نیستند بسیار گرانتر از کمک گرفتن از متخصصین محسوب می شود.

تحریریه دکورکوچ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *